 |
|
|
 |
|
Vegetables May Boost Brain Power in Older Adults
|
 |  |  |  | Related Healthscout Videos |  |
|
Page: << Prev | 1 | 2 | 3 Dallas Anderson is program director for epidemiologic studies of Alzheimer's disease at the National Institute on Aging. "It may be premature to discount the role of fruit consumption in maintaining cognitive health," he said, citing recent research showing that weekly consumption of three or more servings of fruit and vegetable juices was associated with a reduced risk of Alzheimer's.
"Further research will be needed to take account of how the fruit is prepared, as peeling may greatly reduce the amounts of antioxidants available," Anderson said.
"I anticipate that further research will refine what we know about the relationship between fruit and vegetable consumption and cognitive function, helping to determine more definitively the types and amounts of foods that may preserve cognition," he added.
Text Continues Below

More information
To learn more about the health benefits offered by vegetables, visit the U.S. Department of Agriculture ( www.mypyramid.gov ). Page: << Prev | 1 | 2 | 3
|
Copyright © 2006 ScoutNews LLC. All rights reserved.
Last updated 10/23/2006
|
 |

SOURCES: Martha Clare Morris, Sc.D., associate professor, Rush University Medical Center, Chicago; Dallas W. Anderson, Ph.D., program director, Population Studies Dementias of Aging Branch, Neuroscience and Neuropsychology of Aging Program, National Institute on Aging, Washington, D.C.; Oct. 24, 2006, Neurology
|